Videnregnskab

Det primære sigte med professionshøjskolernes forsknings- og udviklingsarbejde er at løfte kvaliteten af uddannelserne. Enten i en formidlet form i lærebøger og undervisningsmateriale, i brugen af forskningsbaseret viden eller direkte ved, at de studerende selv deltager i udviklingsopgaver. De studerende kan for eksempel deltage i udviklingsaktiviteter som en integreret del af deres uddannelsesforløb og skriver ofte gerne selv bachelorprojekter om problemstillinger, som enten er bestilt eller godkendt af en samarbejdspartner i praksis. Det kan for eksempel være om maksimering og anvendelse af naturligt lys i relation til bygningsdesign, om anvendelse af nye metoder til billigere og hurtigere detektion af akutte sygdomme med høj dødelighed, om hvordan en succesfuld crowdfunding kampagne kan skabes for et modefirma, om boligindretningens betydning for mobilitet og social interaktion blandt ældre demente eller om muligheder i en funktionsopdelt institution for at højne kvaliteten af inklusion i daginstitutioner.
  • +45 33 38 22 00
  • uc-dk@uc-dk.dk
  • Ny Vestergade 17 st. tv. 1471 København K

Tilmeld nyhedsbrev

  • Tilmeld dig Danske Professionshøjskolers nyhedsbrev, og modtag debatindlæg, nyheder og udspil fra vores forskellige kanaler.