Vil du være med til at løfte vores strategiske kommunikation, kan du arbejde hands-on med digital kommunikation og har du god politisk forståelse? Så er det måske dig, der skal hjælpe os med at sætte fokus på at tiltrække flere unge til velfærdsuddannelserne og andre vigtige dagsordener i den uddannelsespolitiske debat.
Om stillingen
Danske Professionshøjskoler skaber kendskab til vores uddannelser, deres rammer og udfordringer. Som en del af det arbejde vil du i stillingen som kommunikationskonsulent få en vigtig rolle med at skabe klar kommunikation om ofte komplekse emner. Vi har fokus på at formidle vores viden, fakta og indsigt på baggrund af især data og databaserede analyser. Du skal være formidleren, som kan bidrage med kommunikationsløsninger, der sikrer, at vi når klart og forståeligt ud til vores interessenter – via sociale medier, nyhedsbrev, hjemmeside eller noget helt fjerde.
Du kommer blandt andet til at arbejde med:
- Opdatering, vedligeholdelse og videreudvikling af Danske Professionshøjskolers hjemmeside (vi bruger WordPress)
- Indholdsproduktion i form af tekst og grafik til sociale medier som LinkedIn, Twitter og Facebook
- Indholdsproduktion til digitale kanaler som nyhedsbreve og website
- Generelle kommunikationsopgaver i sekretariatet.
Vi forventer, at du er velskrivende og gerne strategisk og politisk tænkende. Derudover vil det være en fordel, hvis du har erfaring med eller kendskab til:
- CMS-systemet WordPress, herunder elementor page-builder plugin
- Adobe-programmerne Illustrator, InDesign og Premiere Pro eller lign. programmer
- Data-visualiseringsprogrammer som Infogram, datawrapper eller lign. programmer
- Google Analytics
- SEO-optimering
Som digital kommunikationskonsulent i Danske Professionshøjskoler bliver du en del af et team bestående af en kommunikationschef og en kommunikationsstudent. Derudover arbejder du tæt sammen med resten af sekretariatet, med formænd og næstformænd og med vores kolleger på landets professionshøjskoler.
Om dig
Du har erfaring fra en lignende stilling og erfaring med CMS-systemer og indholdsproduktion til sociale og digitale kanaler.
Du kan tænke visuelt, kreativt og har masser af ideer. Du er motiveret, målrettet, kan lægge planer og nå dine deadlines. Du har en flydende pen, en interesse for det politiske landskab og lyst til at vide mere om professionshøjskolernes uddannelser. Du kan arbejde selvstændigt og hjælper gerne en kollega. Du har en relevant uddannelse på kandidatniveau og relevant erfaring; fx fra en interesseorganisation, et politisk parti, konsulenthus eller lign.
Danske Professionshøjskoler udvikler løbende sit arbejde som interesseorganisation. Den udvikling skal du kunne bidrage til.
Om Danske Professionshøjskoler
Danske Professionshøjskoler er en interesseorganisation for de seks professionshøjskoler i Danmark, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og Maskinmesterskolen København. Vi udbyder uddannelser i 38 byer og uddanner 72.000 studerende.
Vores fem største uddannelser er lærer, pædagog, sygeplejerske, socialrådgiver og fysioterapeut.
Vi er 14 ansatte i sekretariatet, som har til huse i Vester Voldgade i hjertet af København.
Vi løfter i flok, og professionalisme, nysgerrighed og udsyn er centrale pejlemærker i vores daglige arbejde både internt i organisationen og i relation til vores kolleger på professionshøjskolerne og til samarbejdspartnere.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår fastsættes på baggrund af din erfaring og kvalifikationer. Tiltrædelse senest 1. december.
Ansøgningen
Send din ansøgning og CV senest tirsdag d. 6. oktober kl. 12:00 her. Vi forventer at afholde samtaler i uge 43.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunikationschef Peter Starup på telefon 2677 2599 eller mail pst@dkprof.dk.