PROFVIDEN: Ny viden der udvikler uddannelser

Elever i 3. B på Katrinedals Skole i Vanløse er er del af et projekt om tidlig matematikindsats (TMTM) som beskrives i PROFVIDEN.

Ny udgave af magasinet PROFVIDEN – professionshøjskolernes videnregnskab om forskning og udvikling –  har fokus på, hvordan ny viden bidrager til at udvikle sektorens uddannelser

De konkrete eksempler i den aktuelle udgave af PROFVIDEN – professionshøjskolernes videnregnskab om forskning og udvikling 2015 har fokus på, hvordan forskning og udvikling bidrager til at udvikle og løfte praksis ved at den ny viden bliver en del af undervisningen. PROFVIDEN er produceret i foråret 2016 og udkommer i dag, 15. juni 2016.

Et eksempel i PROFVIDEN handler om, hvordan sundhedsprofessionelle bliver bedre til at støtte familier, hvor et familiemedlem rammes af demens. Et andet handler om at udvikle tværprofessionelt undervisningsmateriale, så de offentlige systemer kan gribe tidligere ind over for vanrøgt af børn. Et tredje eksempel handler om at mindske energiforbrug i storcentre og kontorbygninger.

Sektorens resultater indenfor forskning og udvikling opgøres med en række nøgletal, som præsenteres bagerst i magasinet.

Magasinet kan hentes som pdf herunder, hvor underste link er sat op til print på A4. Vil man have et fysisk eksemplar tilsendt, så kontakt Danske Professionshøjskoler på uc-dk@uc-dk.dk

PROFVIDEN – Professionshøjskolernes Videnregnskab 2015

PROFVIDEN – Professionshøjskolernes Videnregnskab 2015 (til print)

 

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
  • +45 33 38 22 00
  • uc-dk@uc-dk.dk
  • Ny Vestergade 17 st. tv. 1471 København K

Tilmeld nyhedsbrev

  • Tilmeld dig Danske Professionshøjskolers nyhedsbrev, og modtag debatindlæg, nyheder og udspil fra vores forskellige kanaler.